Vision, värde, affärsmodell och affärsplan

VISION

Vi ska göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor.

AFFÄRSIDÉ

Helsingborgshem erbjuder en variation av bostäder för människor som vill leva och verka i Helsingborg. Tillsammans är vi aktiva, långsiktiga och tar samhällsansvar.

Vår affärsmodell

Vår affärsmodell vilar tungt på attraktivitet. Förmågan att höja attraktiviteten i olika stadsdelar fungerar som en hävstång och är helt avgörande för att höja fastighetsvärdet och påverkar både kundnytta och samhällsnytta.

Vår värdegrund leder oss i vardagen

Vi vågar, vi utvecklar och vi bryr oss

Värdegrunden är basen för hur vi agerar i vardagen.
Allt ifrån hur vi möter våra kunder och samarbetspartners till hur vi möter varandra som kollegor.

Våra inriktningsmål

Under affärsplaneperioden 2020–2023 arbetade Helsingborgshem utifrån fem inriktningsmål:

De fem målen står var för sig men hänger också ihop och bidrar till varandra. Till exempel bidrar engagerade medarbetare till att skapa en attraktiv stad och en fungerande bostadsmarknad, vilket ger mycket nöjda kunder. Allt detta sammantaget resulterar i ekonomisk utvecklingskraft – vilket i sin tur ger oss möjlighet att fortsätta utveckla en attraktiv stad och fungerande bostadsmarknad.

Nytt ägardirektiv

Under året fick Helsingborgshem ett nytt ägardirektiv. Det fastställdes av kommunfullmäktige och visar inriktningen för den kommande fyraårsperioden.